Overstroming

En nee het gaat ditmaal niet om regen. Het zijn de aantallen brandwonden patiënten waar de overstroming op slaat.
Enerzijds zijn we trots op het feit dat het goede nieuws als een vuurtje loopt van het succes van onze behandelingen, anderzijds diep triest dat de ziekenhuizen duidelijk geen aanspreekpunt zijn als medische hulp nodig is. Dat is helaas duidelijk het geval.
De volgende gevallen werden gewoon weggestuurd of kregen een wasbeurt, een paracetamolletje en werden neergelegd om de volgende 5 uren geen vervolg behandeling te ontvangen. In twee gevallen nam de familie om die reden het slachtoffer mee en kwam bij ons terecht.
Het wordt zo gortig dat we meer ziekenhuisje spelen dan bedrijf, dat heeft negatieve consequenties.
We besloten de kliniek in Kololi, die door een Nederlandse stichting is gebouwd met een kleuterschool erbij, te vragen of zij niet willen samen werken. Zij hebben namelijk heel weinig patiënten en wij téveel. Na wat overleg heen en weer zijn we vandaag met weer 2 nieuwe patiëntjes naar hen gegaan en hebben we de behandeling uitgelegd en voorgedaan.
Kebba, onze getrainde Aloë Vera Fresh Leaf treatment verpleger gaat nu iedere behandeling van deze twee patiënten meehelpen, totdat de verpleegster ermee vertrouwd is en het alleen kan.

Morgen krijgen ze in de Kololi Nursery clinic het officiële “starters pakket”, de benodigde materialen en de volwassen Aloë’s volgen later ( de wegen zijn even onbegaanbaar) . Wij zullen de juiste hoeveelheid bladen snijden vanaf thuis en ze meeleveren voor iedere behandeling.

Dit was een belangrijk doel, om onze kennis te delen en te verspreiden. Hetzelfde deden we met een kliniek in Giboro, tegen de Senegalese grens.
U kunt een starter pakket sponsoren via de website. https://www.stichting-carefornatural.org/projecten/startpakket-zelfbehandeling/

Eind September gaan er weer een boel eitjes naar beginnende schoolkinderen ter ondersteuning van hun voeding. Dat is heel erg hard nodig. Je kan namelijk niet leren als je eten krijgt waar geen voeding waarde in zit. Helaas is nutteloze voeding té vaak de norm. U kunt een traytje eieren sponsoren via de site. https://www.stichting-carefornatural.org/projecten/geef-een-eitje/