De behandelmethode

Oprichtster van onze stichting, Claudette Sarr-Krook, heeft in de afgelopen 12 jaar een zeer succesvolle, eenvoudig uit te voeren brandwonden-behandelmethode ontwikkeld. Dit is een behandeling dat gebruik maakt van onze eigen Aloë Vera, gericht op baby’s en peuters, die het meest kwetsbaar zijn voor brandwonden. De positieve impact van de behandelingen is proefondervindelijk vastgesteld. Het resultaat is indrukwekkend.

De brandwonden genezen totaal, met een soepele huid met pigment als resultaat en meestal geen (of nauwelijks) littekenweefsel, ook niet bij 2e- en 3e-graads brandwonden.

Het proces is zo eenvoudig dat door kennisoverdracht naar de lokale gemeenschap en het trainen van de lokale mensen, deze generatie en toekomstig generaties hiervan kunnen gaan profiteren. Wij hopen dat dit unieke project een voorbeeld zal zijn voor de behandeling van brandwonden overal waar op landelijk, regionaal en internationaal niveau Aloë Vera groeit.