Algemene voorwaarden

Algemene Voorwaarden Stichting Care for Natural

Stichting Care for Natural is een relatief kleine stichting en wil daarom de zaken niet moeilijker te maken dan nodig. Daarom zijn onze algemene voorwaarden ook zo eenvoudig mogelijk.

Betalingen

Stichting Care for Natural kent projecten met zowel een doorlopend karakter en een eenmalig karakter. Doorlopende projecten worden op dit moment altijd voor een jaar afgesloten. Na het jaar wordt het niet automatisch verlengd, maar zal u als donateur herinnerd worden aan de betaling voor de komende periode.

Donaties aan projecten gaan in op het moment van aanvragen en worden geactiveerd op het moment dat de betaling binnen is. U krijgt per e-mail informatie over het aangevraagde project. U dient hiervoor een juist e-mailadres op te geven in de bestelprocedure.

Communicatie over aan de donatie of projecten gerelateerde onderwerpen kan telefonisch en via e-mail zoals beschreven bij de contactgegevens.

Wij bieden op dit moment de volgende betalingsmogelijkheden:

• Overboeking
  • iDeal
  • Mister Cash
  • PayPal
  • Bitcoin

Overboeking

Bij deze mogelijkheid is het de bedoeling dat u het te betalen bedrag zelf overmaakt op een door ons vastgesteld rekeningnummer.

iDeal

iDEAL werkt direct samen met tien grote banken in Nederland: ING, ABN AMRO, Rabobank, SNS Bank, Regiobank, Friesland Bank, Triodos, ASN Bank, Van Lanschot, en Knab. Nadat u iDEAL heeft gekozen als betaalwijze wordt door u uw eigen bank geselecteerd. De daadwerkelijke betaling vindt daarna plaats in de vertrouwde omgeving van de website van de bank. In deze omgeving staat de bank garant voor de veiligheid. U bent verzekerd van een transparante transactie, zonder verborgen kosten.

Mister Cash

Mister Cash is gericht op betalingen vanuit België. Het maakt gebruik van een fysieke kaart die gekoppeld is aan een tegoed op een Belgische bankrekening. De kaart kan zowel on- als offline worden gebruikt om mee te betalen. Betalingen via Mister Cash zijn gegarandeerd en lijken daarmee sterk op iDEAL in Nederland.

PayPal

PayPal is een online betaalsysteem, dat fungeert als intermediair voor online en mobiele betalingen tussen personen onderling, online verkopers en webwinkels. Om te betalen is alleen een e-mailadres nodig. Betalingen kunnen gedaan worden vanaf een bankrekening, creditcard of van ontvangen geld op de PayPal-rekening. Er kan ook geld worden overgeschreven naar een eigen bankrekening.

Bitcoin

Bitcoin is een vorm van elektronisch geld, en tevens de naam van de opensourcesoftware die is ontworpen om dit geld te gebruiken. Dit elektronische geld maakt gebruik van een database verspreid over knooppunten van een peer-to-peer-netwerk om transacties te journaliseren, en maakt gebruik van cryptografie om te voorzien in de nodige beveiliging, zoals dat Bitcoins alleen kunnen worden uitgegeven door de persoon die er eigenaar van is, en nooit meer dan één keer uitgegeven kunnen worden door die eigenaar.

Prijzen

Prijzen op de website van Stichting Care for Natural zijn altijd inclusief BTW en in euro’s.

Dienstverlening & garanties

Stichting Care for Natural doet haar uiterste best voor een correct functionerende website. Stichting Care for Natural accepteert geen aansprakelijkheid voor schade ontstaan door het niet correct functioneren van de website, tenzij er sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid van Stichting Care for Natural.

Indien u van mening bent dat u schade heeft geleden kan dat telefonisch en via e-mail zoals beschreven bij de contactgegevens.

Indien Stichting Care for Natural aansprakelijk is voor de schade dan zal maximaal het factuurbedrag vergoed worden.

Stichting Care for Natural zal zich inspannen om de website ter beschikking te stellen aan bestaande en potentiele donateurs. Stichting Care for Natural garandeert niet dat de website te allen tijde, ononderbroken of volledig beschikbaar zal zijn.

Stichting Care for Natural behoudt zich het recht voor om:

de website onaangekondigd te blokkeren of deze buiten gebruik te stellen ten behoeve van onderhoud, aanpassing of verbetering daarvan;

onaangekondigd onderdelen van de website aan te passen, uit te breiden, te schrappen of anderszins te wijzigen.

Ondanks dat wij op basis van best effort werken, garandeert Stichting Care for Natural niet dat de website vrij is van fouten, gebreken of Malware, of dat de website volkomen actueel, compleet of accuraat is.

Wet Kopen op afstand

Volgens de wet kopen op afstand, heeft u als koper / donateur 7 dagen bedenktijd en recht op ontbinding zonder opgaaf van reden. Indien u al heeft betaald, wordt het bedrag z.s.m. teruggestort op uw rekening en in ieder geval binnen 14 dagen. U kunt uw aankoop ontbinden door een e-mail te versturen aan: secretaris@carefornatural.com.

Problemen & klachten

Stichting Care for Natural kijkt bij problemen naar ieder geval afzonderlijk en probeert een goede oplossing voor beide partijen te bereiken. Indien er een probleem optreedt, moet u binnen 3 werkdagen via e-mail contact op nemen met Stichting Care for Natural. Op deze Algemene Voorwaarden, abonnementen en (rechts)handelingen tussen Stichting Care for Natural en abonnee is bij uitsluiting Nederlands recht van toepassing.

Stichting Care for Natural
Nieuwstraat 219