Imkerij

Bijen zijn een ontzettend belangrijk onderdeel van ons ecosysteem, maar het aantal bijen daalt nog steeds sterk in de wereld. Bij Care for Natural stijgt gelukkig het aantal bijenkassen en het aantal bijen op het land. Op de locatie in Mariamakunda zijn het afgelopen jaar tien bijenkassen bijgeplaatst. Ook zijn de bijenkassen vanuit Tujereng verplaatst naar Mariamakunda, omdat de zorg die daar werd gegeven, niet voldoende was. Daarnaast hebben de medewerkers op de locatie in Mariamakunda een training gevolgd zodat zij in 2019 de verzorging van de bijen zelfstandig op zich kunnen nemen. De honing die vanuit de locatie wordt verwerkt in Kololi, in ons trainingscentrum, wordt veel verkocht en aan de vraag is bijna niet te voldoen. Hier liggen nog kansen voor uitbreiding.

Met het verplaatsen van de bijenkassen van Tujereng naar Mariamakunda heeft Care for Natural een echte imkerij kunnen neerzetten. Er kan meer focus komen op het bijeenhouden en het trainen van mensen in het verzorgen van bijen en oogsten van de honing. Hiervoor wil de stichting meer expertise van buitenaf aantrekken zodat samen met de werknemers de imkerij verder kan worden geprofessionaliseerd. Om de imkerij verder te intensiveren is het belangrijk om het aantal bijenkassen flink uit te breiden.
Het belang van bijen is voor mensen en voor de natuur essentieel en door het gebruik van pesticiden dreigt er wereldwijd een tekort aan bijen te ontstaan. Door de imkerij te intensiveren dragen iedereen een steentje bij aan het dreigende tekort aan bijen. Daarnaast is de honing van de bijen een essentieel ingrediƫnt voor de eindproducten van de stichting. De wens bestaat om de imkerij met dertig kassen uit te breiden. Wilt u ons helpen deze wens te vervullen? https://www.stichting-carefornatural.org/projecten/imkerij-bijenkassen-mariama-kunda/

Bent u geĆÆnteresseerd geraakt in wat wij doen en zou u dit graag van dichtbij willen bekijken?
Wij laten het u graag zien! Wij hebben 2 lokale gidsen beschikbaar die als enige in Gambia u een exclusieve trip kunnen
aanbieden langs onze lokaties Kololi en Mariamakunda en daar onze activiteiten en projecten kunnen tonen. Kijk hier
voor meer informatie over deze boeiende excursie of neem contact met ons op via onze speciale excursie contactpagina.

Reacties kunnen niet achtergelaten worden op dit moment.