Go Fit!

Door Maaike van Leeuwestijn, voorzitter

Dankzij een ontzettend gul gebaar van het team waar ik vier jaar leiding aan heb gegeven in Nederland, heb ik een mooi bedrag voor de stichting mee kunnen nemen naar Gambia. We hebben besloten het bedrag te gebruiken om potjes Go Fit! te produceren.
In Gambia is dagelijks gezond eten een enorme uitdaging. Care for Natural African Beauty (het food-, dairy-, and cosmetic production center van Stichting Care for Natural) heeft een voedingssupplement ontwikkeld dat belangrijke voedingsstoffen bevat die de lichaamsweerstand versterken, Go Fit! We hebben inmiddels al honderden mensen kunnen voorzien van een potje Go Fit en de resultaten zijn geweldig! Onze Go Fit! voorziet het immuunsysteem op natuurlijke wijze van alle benodigde brandstof.

Al pratende over waar we de potjes Go Fit! gaan uitdelen, komen Claudette en ik tot de conclusie dat het zo mooi zou zijn als we ook de mensen in het binnenland kunnen bereiken. Hulp bereikt het binnenland minder dan aan de kust en juist daar hebben de mensen het zwaar. We komen op het idee om de toeristengidsen te vragen of zij de potjes Go Fit willen uitdelen als zij met toeristen op pad gaan. Ik heb naast mijn voorzittersrol voor de stichting een website waar ik trips met de Gambiaanse mensen promoot. Als mensen trips willen doen, dan zorg ik dat zij gekoppeld worden aan een toeristengids die met hen op pad gaat. Ik ken dus veel goede toeristengidsen en zij gaan regelmatig naar het binnenland. Na een paar telefoontjes heb ik het geregeld: volgende week gaat een gids naar het binnenland en hij zal de potjes Go Fit! gaan uitdelen.
Daarnaast ken ik een marktkoopman die regelmatig van de kust naar het binnenland gaat en ook hij is meer dan bereid om de potjes te uitdelen. Hartstikke blij zijn we ermee, nu bereiken we een grotere groep mensen en de mensen die het hard nodig hebben.

Een week later krijg ik via Whatsapp foto’s doorgestuurd. De toeristengids is in Kuntaur, een dorp in het binnenland en heeft de potjes uitgedeeld. Ook de marktkoopman heeft veel potjes kunnen uitdelen en brengt veel positieve reacties over. Mensen met klachten zoals hoofdpijn, lusteloosheid, verminderde eetlust of slaapproblemen ervaren dat Go Fit! helpt en dat ze hun energie terugkrijgen en de klachten kwijtraken. Hoe fijn is dat?! Ik ben dankbaar dat we dit dankzij de hulp uit Nederland kunnen doen en ik hoop dat we dit vaak en vooral structureel kunnen gaan doen. En wat fijn dat de toeristengidsen en de marktkoopman hierin kunnen helpen! Voor meer informatie over Go Fit!: Productie Go-Fit 20 – Stichting Care for Natural (stichting-carefornatural.org)

Wilt u ons steunen middels een eenmalig bedrag of een structureel bedrag: Steun ons – Stichting Care for Natural (stichting-carefornatural.org)

Namens de mensen in Gambia hartelijk dank voor uw steun!

Hartelijke groet,

Maaike