Kleur– en knutselmaterialen voor brandwondenpatiëntjes in Gambia

7,50

Categorie:

Beschrijving

Brandwonden bij kinderen is één van de problemen van West-Afrika. De houtskoolgrill, de steen waarop gekookt wordt, het gekookte water dat door kinderen wordt aangezien als drinkwater: allemaal gevaren waar de kinderen aan worden blootgesteld. Het aantal kinderen met brandwonden in Gambia is naar schatting 1 op 4, er is dus een kans van 25 % dat kinderen brandwonden oplopen.

In het brandwondenbehandelcentrum ABCC – Aloë Vera Burn Center for Children in Mariamakunda worden kinderen met brandwonden behandeld op basis van de door Stichting Care for Natural ontwikkelde Aloë Vera brandwondenbehandelmethode. Bij ernstige brandwonden kunnen de kinderen gedurende langere periode niet naar school en zitten zij thuis.

Deze dagen zijn lang en meestal hebben de kinderen thuis geen kleur – en knutselmaterialen. Denk hierbij aan kleurboeken, spelletjesboeken, schriften, kleurpotloden etc.
Wij willen brandwondenpatientjes na hun eerste behandeling kleur- en knutselmaterialen geven zodat ze even hun pijn vergeten en ze zich creatief blijven ontwikkelen in de periode dat ze niet naar school gaan.

De kleurboeken, spelletjesboeken, schriften, kleurplotloden en benodigdheden voor het maken van knutselwerkjes, koopt het team van Stichting Care for Natural bij lokale ondernemers. Hierdoor hebben zij direct profijt en zal hun zelfredzaamheid worden vergroot. Voor € 7,50 steunt u deze actie en helpt u de kinderen.

Het ABCC-team deelt de kleur- en knutselmaterialen uit aan het patiëntje na de eerste brandwondbehandeling. Ons doel is om elk kind dat bij het brandwondenbehandelcentrum wordt behandeld, kleur- en knutselmaterialen te geven. Helpt u mee om dit doel te behalen?

Beoordelingen

Er zijn nog geen beoordelingen.

Enkel ingelogde klanten die dit product gekocht hebben, kunnen een beoordeling schrijven.