Nieuwe website is live!

Beste vrienden en vriendinnen van Stichting Care for Natural

Met gepaste trots presenteren wij vandaag aan u onze nieuwe website. We hebben de afgelopen maanden intensief samengewerkt tussen bestuur en vrijwilligers om te komen tot een website dat zich in dezelfde richting mee kan ontwikkelen als de groei en ontwikkelingen die wij als stichting al een tijd lang doorgaan en voor de toekomst voor ogen hebben. Deze website is niet revolutionair anders, maar een noodzakelijke kwalitatieve stap, met hier en daar al wat visuele en functionele voorbeelden van de mogelijkheden, maar vooral een veel beter fundament voor verdere ontwikkeling.

Ruim drie jaar geleden, op 26 mei 2014, kwamen wij met een gelijkende mededeling van een nieuwe website. Echter, de keuzes die wij destijds maakten voor onze website waren gebaseerd op de kennis die wij toen hadden, maar bleken na enige tijd toch beperkend te zijn voor de bij ons benodigde creatieve flexibiliteit, groeipotentieel en technologische mogelijkheden. Wij bleken door deze beperkingen moeite te hebben om bijvoorbeeld onze blogs te voorzien van voldoende mooi beeldmateriaal en moesten zelfs bij oudere blogs beeldmateriaal verwijderen om nieuwe te kunnen publiceren. En we moesten kunstgrepen uithalen om documenten zoals de jaarlijkse verslagen te tonen. Maar ook de middelen om goed gevonden te worden op het internet bleken te beperkt of soms geheel afwezig te zijn. En omdat we bij onze voormalige internet aanbieder alleen gebruik konden maken van niet aanpasbare pagina structuren, werden onze bezoekers vaak geconfronteerd met onvermijdelijke standaard meldingen en teksten die niets met onze boodschap te maken hadden.

Doordat we onze nieuwe website nu op een technologisch meer geavanceerd fundament hebben gebouwd, zijn wij in staat om zaken zoals blogs, project- en donatie pagina’s, winkelmand, contactpagina’s en noem maar op, op een mooiere en vooral flexibelere manier aan te bieden, hetgeen zowel u als onszelf tot ver in de toekomst kan bedienen en ons doel kan blijven ondersteunen.

Oh ja, en we vergeten bijna het kosten aspect. Als goed doel willen wij uw donaties natuurlijk zo goed mogelijk voor de lokale bevolking van Gambia inzetten en zo min mogelijk van dat geld gebruiken voor, helaas soms noodzakelijke, administratieve uitgaven. Doordat we de gehele website en alles wat daar mee te maken heeft nu bij dezelfde aanbieder hebben ondergebracht als waar we al andere diensten hadden lopen, en dat tegen kosten die we toch al betaalden, valt er een belangrijke kostenpost weg. En dat is toch weer mooi meegenomen.

Wij nodigen jullie allen uit om onze nieuwe website te bekijken. Laat een berichtje achter in het gastenboek of stuur een bericht via onze contactpagina als u tips of verbeteringen heeft of gewoon wilt laten weten wat u van onze website vindt.

Warme groeten,

Team Stichting Care for Natural