Geef een eitje!

Heel veel eitjes!

Simone Kol is sinds januari 2019 ambassadrice voor onze mooie stichting. Haar eerste actie is direct een groot succes geworden: zij heeft een heel mooi bedrag kunnen inzamelen voor onze actie “geef een eitje”.
Simone is momenteel op vakantie in Gambia en zij heeft op maandag 8 april dan ook samen met Kebba, onze project coordinator in Mariama Kunda en Buba, onze vaste chauffeur, 800 gekookte eitjes kunnen uitdelen op een aantal scholen in de regio Mariama Kunda.

800 eieren koken is een aardige klus en we zijn dan ook ontzettend blij hier de hulp van Stichting voor Kansarme Ondernemers te hebben mogen inzetten. SVKO heeft in 2018 Ousman de kans gegeven een eigen kippenfarm op te zetten in Latrya. Ousman is hierin succesvol gebleken en hij heeft ons dan ook kunnen voorzien van 800 gekookte eieren. Een mooi voorbeeld van hoe 2 stichtingen elkaar kunnen versterken en samenwerken.

Simone vertelt hieronder hoe zij de dag beleefd heeft. Zij is een hele mooie ervaring rijker en nog veel belangrijker, ze heeft samen met haar gulle gevers gezorgd dat 800 kinderen afgelopen maandag een flink dosis proteïnen, vitamines en mineralen hebben binnengekregen!

“Een paar weken geleden heb ik geld ingezameld bij vrienden, kennissen en familie om de actie ‘Geef een eitje’ tot een mooi succes te maken!
Vandaag was de dag, dat we heel veel kinderen blij zouden gaan maken met een eitje!

In samenwerking met locale kippenboer Ousman heeft Kebba de 800! gekookte eitjes in ontvangst genomen.
Samen met Kebba, Hawa en Buba vertrokken we rond 10 uur met de vele trays met eitjes in de achterbak naar een school in Mariama Kunda.

Dit was een niet al te grote school voor de jongere kinderen. Nadat er gesproken was met de directeur werden de leraren ingelicht en wisten ook zij wat er ging komen. De eerste klas kwam al snel naar buiten en Kebba vroeg de kinderen om een jongens rij en een meisjes rij te maken, dit deden ze netjes! Vol verwachting keken ze mij aan, je hoorde ze bijna denken “wanneer krijg ik een eitje?” Onbeschrijfelijk dat zo’n (voor ons) klein gebaar voor al deze kinderen zo’n grote impact heeft. Het uitdelen verliep vlot en nadat ieder een eitje had gekregen gingen ze terug naar hun klas. In de klassen hoorde we een hoop rumoer en werd er nog menigmaal door het raam naar mij geroepen “thank you toubab!”

We zetten onze missie voort op naar een andere school. Dit was een grotere school. Ook hier eerst even contact met het hoofd van de school en het duurde niet lang of de jongste kinderen renden naar buiten en gingen in een rij staan. Het uitdelen ging aan één stuk door, er bleven kinderen komen en tevreden weggaan met een ei! Een voedzaam eitje vol vitamines, proteïnen en mineralen, dat doet iedereen goed en vooral voor deze kinderen welke midden in hun toetsweek zaten. Dit is de laatste week voordat ze vakantie hebben!

Zeer voldaan keerde we terug naar het Aloe Vera children Burn Centre om Kebba en Hawa terug te brengen. Onderweg terug was ik er stil van. Wat was dit een mooie ochtend! Zoveel blije gezichtjes zoveel dankbaarheid. Ik kan met zekerheid zeggen dat hier zeker sprake was van een klein gebaar met grote impact!

Dank aan alle welke dit mogelijk hebben gemaakt!”

Simone Kol vanuit Gambia

Meer weten over de actie “geef een eitje” of onze andere acties en projecten? https://www.stichting-carefornatural.org/product-categorie/projecten/projecten-actueel/

4 reacties

1. Wat geweldig om dit zien, en dat ons vriendinnetje Simone dit mede heeft opgezet! Zijn trots op haar en zullen jullie zeker blijven steunen!
    Alles wat rechtstreeks naar de kindjes gaat is voor ons erg belangrijk, daarom nog heel veel succes en wij steunen jullie hoor!
    Liefs Gerda en Anneke

2. Dank je wel Gerda en Anneke voor jullie lieve woorden! Hopelijk tot snel dan kunnen jullie al m’n verhalen horen 🙂

3. Wat een prachtige actie en mooi verhaal. Trots op jou Simone 🙏🏼

4. Wat gaaf!! Goed bezig <3