Nieuw project Family Planning biedt vrouwen kans te beslissen over eigen lichaam

Veel Afrikaanse vrouwen, zo ook in Gambia worstelen met het probleem van het krijgen van teveel kinderen, waardoor ze fysiek uitgeput raken en er teveel monden zijn om te voeden. Veel Afrikaanse mannen zijn van mening dat hun vrouw kinderen moeten kunnen baren tot aan de overgang en negeren vaak de lichamelijk gevaren voor de vrouw en de problemen binnen het gezin als gevolg van een gebrek aan voeding en overige zorg. De voortdurende gezinsuitbreidingen maken het onmogelijk voor een gezin om een redelijke bestaan op te bouwen. Maar u heeft nu de kans om daar verandering in te brengen.

Microsoft oprichter Bill Gates en voormalig President van de Verenigde Staten Bill Clinton hebben miljoenen Dollars ter beschikking gesteld ter sponsoring van een omvangrijk geboortebeperkingsproject. Het betreft een implantaat in de vorm van een staafje dat in de linker bovenarm wordt geplaatst van de vrouw. Dit implantaat zorgt ervoor dat voor een vrouw de kans op zwanger worden 4 jaar lang tot een minimum wordt beperkt. Het implantaat wordt gratis ter beschikking gesteld maar de bijkomende kosten zijn veelal de barrière voor de allerarmsten. Toch is dit juist de groep die voorkoming van gezinsuitbreiding het hardst nodig hebben.

Stichting Care for Natural biedt u nu de mogelijkheid om voor het relatief geringe bedrag van €10,- het leven van een vrouw en haar gezin ingrijpend te veranderen of te behoeden voor grootschalige problemen. Voor dit bedrag worden workshops en informatiesessies gehouden en worden de bijkomende kosten gedekt van een verplichte zwangerschapstest, een verplichte test naar seksueel overdraagbare ziekten, de transportkosten van en naar het ziekenhuis en de nazorg in het geval van bijwerkingen.

Help ons te helpen. U kunt door middel van een relatief kleine donatie een ommezwaai teweegbrengen in de positie van vrouwen in Gambia. Uw steun biedt vrouwen de mogelijkheid zelf beslissingen te nemen over haar lichaam en haar wijze van leven. Dit is een enorme stap vooruit, want zo’n kans krijgen deze vrouwen eigenlijk nooit.

Ga hiervoor naar onze speciale projectpagina http://www.stichting-carefornatural.org/Family-Planning.

Wilt u eerst meer informatie over dit nieuwe project, neem dan contact op via secretaris@carefornatural.org.