Licht in de Gambiaanse duisternis

Simone, ambassadeur van stichting Care for Natural, heeft een mooie bijdrage kunnen leveren aan “Schijn een lichtje”.

“Mijn vrienden / familie weten dat als ik weer een vakantie naar Gambia op de planning heb staan, dat mijn vakantie zeker niet alleen maar in het teken staat van zon/zee/strand. Als ambassadeur van Stichting Care For Natural (SCFN) mocht ik in april 2019 een aantal solar pakketten uitdelen. Mijn enthousiaste verhaal hierover raakte mijn vrienden / familie. Zij gaven aan graag te willen bijdragen op het moment dat ik dit weer zou willen gaan doen. Voorafgaande aan mijn reis had ik een leuk bedrag ingezameld, hiermee kon ik namens SCFN weer vele families blij maken met een solar pakket. SCFN heeft als doel de zelfredzaamheid van de Gambiaanse bevolking te vergroten en het project ‘schijn een lichtje’ draagt daar aan bij! Als ambassadeur van SCFN kon ik samen met Maaike (voorzitter van SCFN) er zorg voor dragen dat we de solar pakketten konden brengen naar de families welke er veel baat bij zouden hebben. Samen met Maaike ben ik naar een winkel gegaan waar SCFN de solar pakketten vaker koopt. Van het gesponsorde geld konden wij maar liefst 21 pakketten kopen. Zoveel waren er niet in de winkel zelf, maar konden wel gehaald worden uit een opslag. Dus na 3 kwartier wachten liepen wij met 2 grote dozen vol de winkel uit. De eerste donderdag in 2020 zijn we op pad gegaan met in de achterbak 21 solar pakketen. Na zo’n twee uur rijden zijn we naar willekeurige families toe gegaan. De reacties waren heel puur. De mensen waren zo blij en dankbaar. Voor mij was dit een heel mooi begin van 2020! Een klein beetje licht in de Gambiaanse duisternis, een klein gebaar met grote impact. Hieronder een paar foto’s van verschillende mensen welke we blij konden maken met een mooi solar pakket. Dit alles was niet mogelijk zonder de sponsors. Daarvoor wil ik jullie ontzettend bedanken, niet alleen namens mezelf, maar ik weet ook zeker namens de vele Gambiaanse families.”