Gaat mijn donatie volledig naar het door mij gekozen project

Wanneer u een van onze projecten steunt, wordt standaard 10% van uw donatie gereserveerd ten behoeve van het noodfonds en dekking van algemene kosten.

Het noodfonds is gericht op acute, maar tijdelijke noodhulp, bij zeer schrijnende situaties. Denk hierbij aan voedselpakketten om ondervoeding tegen te gaan of het onmiddellijk behandelen van brandwonden bij kleine kinderen in de directe omgeving van onze locaties in Gambia.

De reservering ten behoeve van algemene kosten wordt gebruikt om een aantal voor onze activiteiten noodzakelijke kostenposten te verlichten, waarbij u moet denken aan administratie-, transactie-, internet- en marketingkosten.

In geen geval wordt uw donatie gebruikt om persoonlijke kosten binnen de Nederlandse stichting te dekken. Die worden namelijk gedragen door de vrijwilligers en bestuursleden zelf.