Tuinenproject

Mariama Kunda is een dorp in het West-Afrikaanse Gambia waar een aantal jaar geleden nog weinig ontwikkeling was en daardoor heel veel armoede. Stichting Care for Natural heeft daar voor de lokale vrouwen een tuinenproject kunnen opstarten wat een basis biedt voor de verbouwing van voedsel voor eigen gebruik en voor de verkoop op bijvoorbeeld de plaatselijke markt. Ook heeft het een groot sociaal aspect voor deze vrouwen, ze hebben hierdoor een doel en samenhorigheid en, heel belangrijk, hoop op een betere toekomst.

Inmiddels hebben ruim 50 vrouwen hun eigen tuin. Wij willen graag dat het concept van deze vrouwentuin een succes blijft en
we hopen het in de toekomst uit te breiden met meer tuinen. Maar om de tuinen draaiende te houden is echter geld nodig, voor
het (algemeen) onderhoud, voor zaden en gereedschappen en om de watervoorzieningen op peil te houden.

U kunt deze vrouwen en hun gezinnen helpen door een tuintje te adopteren. Dit houdt in dat u voor een jaarlijkse bijdrage een
specifiek tuintje van zaden, grondstoffen en dergelijke voorziet. Hierdoor profiteert niet slechts de vrouw die uw tuintje
beheert maar draagt u bij om van het gehele tuinenproject in Mariakunda een succes te maken. Wilt u deze vrouwen en hun
gezinnen helpen aan een beter toekomst? Dan kunt u via deze pagina één of natuurlijk meerdere tuintjes adopteren á € 25,- per tuintje per jaar.

Bent u geïnteresseerd geraakt in wat wij doen en zou u dit graag van dichtbij willen bekijken?
Wij laten het u graag zien! Wij hebben 2 lokale gidsen beschikbaar die als enige in Gambia u een exclusieve trip kunnen aanbieden langs onze lokaties Kololi en Mariamakunda, en daar onze activiteiten en projecten kunnen tonen. Kijk hier voor meer informatie over deze boeiende excursie of neem contact met ons op via onze speciale excursie contactpagina.