Excursie/verblijf in Mariamakunda

Wilt u kennismaken met onze projecten en de cultuur en in Gambia? Wij laten het u graag zien! Wij hebben een lokale gids beschikbaar die als enige in Gambia u deze exclusieve trip kunnen aanbieden.

Excursie Mariamakunda

Mariama Kunda
U wordt ’s ochtends opgehaald bij uw vakantieadres om te vertrekken naar Mariama Kunda. In Mariama Kunda bevindt zich het tuinenproject van de stichting, ons brandwondencentrum, de Aloë Vera- en bonenplantage en het Honey Bee Educational Center van onze stichting. Ook hebben wij hier een kleine inheemse boomkwekerij waar wij zeldzame bomen kweken met als doel deze behouden in de natuur.
De rit alleen al naar Mariamakunda is een belevenis: over de zandpaden rijden we door het prachtige landschap en kleine dorpjes waar de kinderen zwaaien en mee rennen met de auto om high fives te geven.

Aangekomen in Mariama Kunda worden we opgewacht door de Kebba, de project coördinator van de stichting, die ons een rondleiding over de project locatie zal geven. In het HBEC wordt ons uitgelegd waarom de projecten op deze locatie zo belangrijk is en wat en hoe zij bijdragen aan het vergroten van de zelfredzaamheid van de Gambiaanse bevolking en aan het behoud van de natuur. Dit alles onder het genot van een koud lokaal Baobab of Wojong sapje.

Kosten

Om deze exclusieve trip te kunnen bekostigen, vragen wij een vergoeding per deelnemer waarvan de hoogte van het bedrag afhankelijk is van het aantal deelnemers:

• Vanaf 2 deelnemers: €35,- per deelnemer
  • ​3 of meer deelnemers: €30,00 per deelnemer

Het af te rekenen bedrag kan worden betaald in Euro’s of Gambiaanse Dalasi’s. Dit bedrag wordt gebruikt om de chauffeur en de mensen in Mariamakunda te betalen, het resterende bedrag wordt rechtstreeks gestort in het noodfonds van de stichting. Door uw bijdrage bieden wij werkgelegenheid aan de lokale chauffeur, gids en kunnen wij meer gezinnen helpen die acute hulp nodig hebben. Wat ons betreft een win-win-win situatie!

Aanmelding

U kunt deze trip boeken door het contactformulier in te vullen. U ontvangt na aanmelding een bevestiging per email. De kosten betaalt u ter plaatse aan de chauffeur.

Bijzonderheden

Let u op het volgende:

• Gedurende uw vervoer en op de locatie Mariama Kunda zal Engelstalig worden gesproken.
  • U bent verantwoordelijk voor het meebrengen van uw eigen lunch en versnaperingen;
  • Vanwege het vele buiten zijn raden wij u aan om voldoende water mee te nemen;
  • U zult tijdens de trip waarschijnlijk enthousiast begroet gaan worden door mee rennende kinderen. Hoe groot de verleiding ook is, wij willen u vragen de kinderen niet van snoepgoed te voorzien. Dit vanwege de slechte tandheelkundige zorg;
  • De locaties zijn goed te bezichtigen, maar wij raden aan om goede wandelschoenen te dragen.

Ervaringen

Wanneer u deze bijzondere rondleiding heeft mee mogen maken, dan zouden wij het heel fijn vinden als u een reactie met uw ervaringen achterlaat via ons gastenboek. Bij voorbaat dank daarvoor!

Verblijf Mariamakunda

Rust, natuur en cultuur: op onze project locatie in Mariamakunda vind je het allemaal!

Vlak bij het toeristengebied, een klein stukje landinwaarts, ligt bij Mariamakunda, in een oase van rust en groen, de projectlocatie van Stichting Care for Natural. Hier werken we aan het Food & Securityproject en behandelen we in ons brandwondencentrum – met succes – jonge kinderen met pure aloe vera. Verder vind je hier het tuinenproject voor vrouwen en onze imkerij waar bijen worden gehouden voor de honing en voor het behoud van de natuur.
In de Umbrellahut op de projectlocatie geven we workshops over o.a. voedselveiligheid, hygiëne, bandwondenpreventie en family planning.
Olly en Paul en hun gezin wonen op de projectlocatie en zij behandelen de brandwondpatiëntjes en zorgen voor het onderhoud. Kebba Sanyang is als projectcoördinator verantwoordelijk voor het dagelijkse management.
Op deze unieke locatie hebben wij twee appartementen waar toeristen zich kunnen onderdompelen in het Gambiaanse leven en hun kleurrijke cultuur.  Tijdens je verblijf kan je genieten van de rust en de natuur en kun je – als je dat wil – meehelpen met de verschillende klussen zoals werkzaamheden op het land en/of in het brandwondencentrum. Ervaar hoe stil en donker de Afrikaanse nacht is, beleef de sterrenhemel zoals dat alleen in Afrika kan en wordt wakker van de vogels en krekels in de ochtend.
Vanwege de centrale ligging is Mariamakunda ook een ideale plek om verschillende trips te ondernemen. Bezoek bijvoorbeeld de vissersmarkt in Tanji of maak een mooie boottocht naar Pelican Island in Zuid-Gambia.
Kortom, een verblijf in Mariamakunda bied je de unieke kans om van de Gambiaanse cultuur te proeven, tot rust te komen en te genieten van de prachtige natuur!

De kamers:
Twee eenpersoonskamers zijn gesitueerd in de Umbrellahut. Een kamer met een inpandige douche en toilet en één met toilet en douche tegenover de kamer in een aparte ruimte. Beide kamers hebben een privéterras. Daarnaast is er een gezamenlijk terras en een gezamenlijke keuken.

Wij bieden de kamers aan op basis van logies – logies en ontbijt – half pension – vol pension. Bij half en vol pension eet je mee met de familie Keita en is de lunch de belangrijkste maaltijd van de dag.

Wij bieden de kamers aan op basis van logies – logies en ontbijt – half pension – vol pension. Bij half en vol pension eet je mee met de familie (+achternaam) en is de lunch de belangrijkste maaltijd van de dag.

Minimum aantal nachten: 2

EURO per persoon per nacht

Logies

€ 20,-

Logies + ontbijt

€ 25,-

Half pension

€ 30,-

Vol pension

€ 35,-

Tarieven zijn inclusief water, elektra en schoonmaak

O.b.v. logies: in de lokale minimarkt nabij de project locatie kan je koffie, thee, brood, eieren, blikgroente, blikvis- en vlees kopen.

Vervoer vanaf vliegveld/Kololi: € 20,- totaal (niet per persoon).

Bijzonderheden: de missie van Stichting Care for Natural is het behoud van de natuur en het creëren van zelfredzaamheid op basis van respect voor de Gambiaanse cultuur. Wij handelen dan ook altijd vanuit deze missie en verwachten dat onze gasten dat ook doen.