Help de gezinnen in Gambia tijdens de Coronacrisis

35,50

Categorieën: ,

Beschrijving

In Gambia is het Coronavirus relatief lange tijd onder controle gebleven, echter de zorgen nemen nu schrikbarend snel toe. Het aantal besmettingen groeit met de dag en de gezondheidszorg piept en kraakt zoals nooit tevoren. De grenzen zijn sinds maart gesloten en de noodtoestand is onlangs weer met drie maanden verlengd, dat betekent dat mensen niet kunnen werken en bedrijven en winkels gesloten zijn. Er geldt een mondkapjesplicht en de avondklok is ingesteld. De angst voor het virus is er, maar veel groter is de angst voor honger! In een land waar geld van hand naar mond gaat en het leven in “normale tijden” al zwaar is, is het leven nu moeilijker dan ooit. Het aankomende toeristenseizoen (de helft van de bevolking leeft van inkomsten van de toeristenindustrie!) staat zwaar onder druk en de vooruitzichten zijn niet goed.

Het belangrijkste doel van Stichting Care for Natural is het creëren van zelfredzaamheid onder de mensen in Gambia. Deze situatie brengt ons echter weer terug naar het voorzien in de basisbehoeften, namelijk voedsel. Er is geen sociaal vangnet zoals we dat in Nederland kennen en de Gambiaanse regering laat de mensen aan hun lot over.
Voor 35,50 EURO kunnen wij een gezin een zak rijst van 50 kilo, 5 liter olie en 3 kilo bonen geven. U kunt uw bijdrage storten op rekeningnummer NL63RABO0111774446 ten name van Stichting Care for Natural.

Beoordelingen

Er zijn nog geen beoordelingen.

Enkel ingelogde klanten die dit product gekocht hebben, kunnen een beoordeling schrijven.