Vrijwilliger brandwondencentrum

Als vrijwilliger voor het Aloë Vera Burn Centre for Children in Mariamakunda verleen je eerstelijnshulp aan baby’s en kinderen met brandwonden, in samenwerking met de lokale vrijwilligers. De behandeling wordt je in het Engels geleerd door een lokale vrijwilliger. Jouw uitstraling en werkwijze moeten ervoor zorgen dat de kinderen en hun ouders zich veilig en comfortabel voelen.

De duur en frequentie van de behandeling is afhankelijk van de ernst van de brandwonden. Naast het behandelen van brandwonden geef je ook voorlichtingsworkshops over brandwonden en onze behandelmethode aan de lokale bevolking.

Profiel

• Minimaal 3 maanden inzetbaar;
  • Goede beheersing van de Engelse taal;
  • Je bent voorbereid op het cultuurverschil en je staat open voor de lokale cultuur;
  • Je bent geestelijk stabiel en je kan je emoties goed onder controle houden op de momenten dat dit vereist is;
  • Medische achtergrond is een pré, geen vereiste;
  • Je bent fysiek in orde. Het werk is niet zwaar, maar de warmte en eenvoudige leefomstandigheden kunnen parten spelen.

Functie-eisen

• Je kan een recente Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) overhandigen aan de stichting;
  • Je kan tekenen voor een eigen verklaring “Gezondheid en risico’s”;
  • Je kan tekenen voor het protocol en reglement “Inzet vrijwilligers Stichting Care for Natural”.

Huisvesting

Er zijn 3 mogelijkheden:

• Locatie Mariamakunda: in Mariamakunda kan je overnachten in de Umbrella hut. De hut is voorzien van beperkt stroom en water, er is een toilet, douche en Wifi. Je kunt op de markt de dagelijkse boodschappen doen. Het verblijf op Mariamakunda kunnen wij kosteloos aanbieden, de kosten voor de maaltijden zijn voor eigen rekening. De mogelijkheid bestaat om in de weekenden tegen betaling te overnachten in de appartementen in Kololi. Bij verblijf op locatie Mariamakunda wordt er 100 euro per maand voor schoonmaak en onkosten in rekening gebracht.
  • Locatie Kololi: je verblijft in een appartement boven het trainingscentrum van Stichting CFN. De appartementen zijn voorzien van een kitchenette met koelkast, badkamer en zitje. Er is een groot zonneterras en je beschikt over Wifi. Kololi is het toeristische deel van Gambia dus je kunt het vertier dichtbij de deur vinden. Het verblijf in Kololi is tegen betaling. Je kunt Mariamakunda bereiken met een lokale taxi die tussen de 1 en 2 euro kost per ritje. Kosten: € 100,- per week, inclusief schoonmaak.
  • Je regelt zelf ander verblijf. De gemiddelde kosten van verblijf : € 15,- per nacht.

Indicatieve kosten vrijwilligerswerk 2017

• Vliegticket (retour): v.a. € 300,- (Corendon, directe vlucht)
  • Inentingen: €150,- (eenmalig)
  • Malariapillen: € 17,00,- per week
  • VOG: € 35,- (eenmalig)
  • Indicatieve kosten levensonderhoud: € 25,- per week1
  • Garantiestelling t.b.v. ABCC2: € 100,- (eenmalig)

Procedure

Heb je interesse in het doen van vrijwilligerswerk voor het ABCC en denk je te voldoen aan het profiel? Stuur dan je motivatiebrief, CV en ingevulde vragenlijst via onze contactpagina.

Na ontvangst van je profiel nemen wij binnen 14 dagen contact met je op. Als je profiel aansluit bij onze stichting maken wij een afspraak voor nadere kennismaking. Tijdens deze kennismaking gaan we verder in op de werkzaamheden en jouw motivatie. We zullen wat dieper ook bepaalde zaken ingaan.

Vanwege de aard van de werkzaamheden die onze vrijwilligers uitvoeren, volgen wij een gepaste selectieprocedure. Dit doen wij in het belang van onszelf en in het belang van jou als vrijwilliger. Wij streven naar continuïteit om ons project tot slagen te brengen en hiervoor zoeken wij stabiele persoonlijkheden met de juiste motivatie en betrokkenheid.

Reageren is niet mogelijk